torsdag 19 december 2013

Julklappstips: Geuze & Kriek

Boken Geuze & Kriek av Jef Van den Steen
Här kommer ett lite sent julklappstips. Köpte för några veckor sen boken Geuze & Kriek av Jef Van den Steen (ISBN: 9020998765). Boken kostar lite mer än andra ölböcker men jag har sett att priset går upp och ner kraftig på Amazon. Jag fick min för $32 USD. Det kanske är lite i saftigaste laget men jag tyckte boken var värt det.

Detta är ingen bok om hur man brygger lambic och blandar Geuze och Kriek. Det är mer en historiebok om de olika bryggerierna och blandare av Gezue som fortfarande finns idag.

Boken är otroligt fin. En av de finare bäcker jag har läst. Många fina bilder och den är tryckt på högkvalitativt papper. Bladen är tjocka och nästan luktar träd.

Boken gavs ut förra året så den innehåller färsk information. Tilquin är till exempel med (de startade för bara några år sen).

En mycket trevlig och mysig bok som är perfekt i soffan. Stäng av TV:n och köp denna bok och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar