måndag 4 november 2013

Brettbryggningar

Inte mycket uppdateringar på senaste tiden. Sjukdom och flytt har tagit mycket tid. Har hur som helst flyttat till en lägenhet med ett mycket bättre kök att brygga i.

Sen senaste uppdeteringen har fyra Sasions bryggts. Tre av fyra med Brett. Den sista har jag valt att inte blanda i Brett i då jag behöver mer av grundjästen. Den ena är redan flaskad och smakar bra men fick lite tråkig färg. Jag har experimenterat med spelt, Jolly Pumpkin dregs och gjort en 3.5% variant. Ska bli kul att smaka!

Har även börjat smaka på mina fyra 100% Brett IPA:er bryggda med fyra olika Brettvarianter. Kunde varit lite mer kolsyrade men annars väldigt goda.

Förhoppningsvis får jag lite mer tid framöver att gå igenom både IPA:erna och Saisonerna lite mer noggrant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar