torsdag 7 februari 2013

Skandinaviskt öl i Sydney och Melbourne

Igår höll The Local Taphouse i både Melbourne och Sydney ett Scandinavian Tap Showcase. Flera fat från olika Skandinaviska bryggerier har anlänt till Australien och de dyker just nu upp lite här och där. Kunde ju inte riktigt låta bli att dra dit kollegorna för att visa upp vad som produceras hemma.

6 olika öl på fat serverades:

Evil Twin 'Kiwi Pils' - Imperial Pilsner
Beer Here 'Dead Cat' - Amber Ale
Electric Nurse 'Lindy Hop' - Amber Ale
Dugges 'Idjit' - Imperial Porter
Evil Twin 'Wet Dream' - Coffee Brown Ale
Evil Twin 'Ryan & The Beaster Bunny' - Saison

Det är första gången jag ser svenskt hantverksöl på fat i Australien. Det var ju lite extra kul.

Förra veckan besökte vi även en ny bar för oss som har ett bra rykte om bra öl. Frankies Pizza. Jag beställde den ölen jag kom dit för, C-Bomb från HopDog Beerworks, samtidigt som jag läste lite i ölmenyn. Till min stora förvåning hittade jag en Svensk öl, tyvärr var det Pistonhead.. Om det är första gången en Australiensare beställer Svenskt öl lär han inte bli allt för imponerad..

Förhoppningsvis går han vidare till nåt av de andra ställena med Dugges eller Electric Nurse på fat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar