måndag 5 november 2012

Efter Sydney Craft Beer Week

Detta är mitt uppföljningsinlägg efter mitt första inlägg om Sydney Craft Beer Week.

Sydney Craft Beer Week blev inte riktigt som jag tänkt mig. Blev betydligt färre event men det blev iaf en hel del roliga öl som hade bryggts till denna vecka.

Det blev vissa ändringar i schemat då en av pubarna som skulle vara värd för flera event backa ur. Vet inte varför men alla event flyttades därifrån eller blev avbokade. Jag hade tyvärr flera event hos dem som jag ville bseöka så det var lite tråkigt.

Det som lämna mest intryck på mig (efter all god öl) var att gå på The Grifter Brew's lansering av deras nya öl. Jag känner killarna lite sen innnan så det var kul att se att det kom så mycket folk. Ölet, Drop Dead Red IPA, var tydligen kolsyresatt i sista minuten och hade inte mått dåligt av lite kraftigare kolsyrestättning. Företaget som startades av två unga grabbar är ett "flying brewery" och brygger sin öl hos Young Henry's. De berättade bland annat hur de odlade upp jästen från fyra Wyeast smack-packs till lämplig storlek för att fermentera ca 15 bbl öl och att de snart skulle placera sin egen fermentor i bryggeriet. Blir väldigt spännande att följa.

Annars spenderades kvällarna på olika pubar med roliga öl under veckan. Många goda och bara några få enstaka dåliga.

Väldigt kul med en hel veckas ölevent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar