torsdag 4 oktober 2012

Blandade uppdateringar

Tiden bara springer iväg. Vips så har det gått flera veckor. Tur att dessa veckor har inneburit en del ölrelaterade aktiviteter. Här kommer en liten kort sammanfattning:


  • Den Berliner Weisse som bryggdes för ett tag sedan har nu varit i flaska i två veckor. Måste säga att resultatet är mycket trevligt. Smakar fortfarande lite ung (vört, vetig) men det kommer nog försvinna med tiden. Den har en väldigt trevlig ganska syrlighet. Det kommer bryggas fler Berliner Weisse! Nästa gång med lite frukt om det finns nåt kul tillgängligt.
  • Har även besökt en mini ölfestival belägen en timma utanför Sydney. Ganska trevligt och jag fick för första gången smaka på lite öler från nya bryggerier.
  • Förra veckan spenderades i Kalifornien, USA i jobbsyfte men jag lyckades köpa på mig lite goda öl. Otroligt lätt att köpa kul öl i USA. Bästa ölen var nog Stone Brewing Co. Porter Banilla Bean. Fick även med mig 5 flaskor hem som skall smakas i en snar framtid.
  • Två öl har hunnits bryggas, en julöl, nästan samma recept som förra året. Mindre rökmalt och dubbel sats med kanel, kardemumma och nejlika. Den andra ölen är en 60/ shillings. Ganska simpelt recept som borde ge en trevlig lågalkohålig öl inför sommaren som verkligen har börjat titta fram.
  • Har avslutningsvis även spenderat tre dagar hos bryggeriet Young Henry's. Otroligt kul att få chansen att jobba hos dem. Har lärt mig väldigt mycket på bara tre dagar. Jag hoppas det kommer blir fler dagar framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar